Останнім часом спостерігається збільшення кількості дітей з особливими освітніми потребами, які мають різні порушення в розвитку, труднощами в навчанні та в адаптації. У них обмежені можливості пізнавальної діяльності, недостатньо розвинена ручна моторика, часто порушена координація рухів. Діти відстають у розвитку словесно-логічного мислення, не опановують аналізу і синтезу, порівняння й узагальнення. Для подолання таких порушень та попередженню розвитку патологічних станів необхідно зміцнювати їхнє психічне здоров’я і проводити комплексну психокорекційну роботу. Однією зі складових елементів такої роботи є робота по розвитку обох півкуль головного мозку (кінезіологічна корекція). Знаходячись на межі педагогіки, психології та медицини, логопедія використовує у своїй практиці нетрадиційні для неї методи і прийоми суміжних наук, що допомагають оптимізувати, роботу вчителя-логопеда. В першу чергу це здоров’язбережувальні технології, чиї вправи спрямовані на збереження здоров’я дітей, корекцію та профілактику відхилень у їхньому розвитку.
Ментальна арифметика – унікальна методика навчання, яка в корені змінює наше уявлення про математику, усну лічбу і потенціал дитячого мозку. Ментальна арифметика – один із напрямків тілесно-орієнтованої терапії – позитивно впливає на розвиток взаємозв’язків між півкулями мозку, пам’яті, покращує концентрацію уваги та мислення, розвиває дрібну моторику. Ментальний рахунок залучає до роботи обидві півкулі одночасно: ліве – для сприйняття інформації у вигляді символів, праве – для візуалізації чисел. Це єдина з існуючих освітніх систем, яка тренує обидві півкулі одночасно. Ця новаторська методика була створена турком Шеном. В основу її покладено стародавній абакус – рахівниці, придумані в Китаї ще п’ять тисячоліть тому. Однак пристрій древніх рахівниць, на думку експертів, виявився більш корисним для дітей.
В корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, коли дитина опанувала наочно-образний і наочно-дієвий рівень мислення, введення ментального рахунку підносить дитину до вищої стадії його розвитку – розвитку логіко-математичне мислення. А рух пальців сприяє активізації мовленнєвих центрів головного мозку і посиленню діяльності мовленнєвих зон. Це значно підвищує потенціал дитини і тим самим полегшує та прискорює процес корекції розвитку та навчання. Завдяки регулярним вправам, всі розумові процеси поступово стають швидше, продуктивніше. Вони тренують і розвивають головний мозок дитини, стимулюють процес утворення нейронних синапсів, сприяють розвитку мислення, зорової, сенсорної, слухової і емоційної пам’яті, мовлення. Ментальна арифметика для дітей з особливими освітніми потребами – це нова програма навчання рахунку для таких дітей, яку я вводжу у своїй практиці.